4e & 5e week

26 mei 2018 - Saint-Laurent-du-Pape, Frankrijk

Hoi allemaal,

Deze week een stuk over 2 weken. Soms vergeet je door drukte even de tijd ervoor te nemen om iets van je te laten weten. Dit zal dus vaker voor gaan komen.

Maar goed hoe was week 4, dat was een week waarin er in mijn hoofd veel om ging over hoe het er aan toe ging op de camping. En het was best een drukke week. Het werk moest verspreid worden en er kwamen steeds meer gasten. Daardoor word het ook een stuk gezelliger. Veel nieuwe dingen geleerd in de keuken, ik weet nu bijvoorbeeld hoe ik bepaalde basis producten moet maken.
Een dag hier is veel werk, s'ochtends receptie, dan koken, daarna het sanitair schoonmaken, eind van de middag naar de keuken en als alle gasten zijn uitgegeven gaan wij (keukenteam) de hele keuken boenen. Die week ben ik op mijn vrije dag alleen naar valance gegaan. Lekker gegeten, geshopt, gezond en naar de kapper geweest.

Week 5 was een week van even een tandje harder werken. Doordat een collega hier besloot om naar huis te gaan, moesten wij (4 man sterk) zorgen dat de gasten voorzien waren. Dat betekend de receptie bemannen, voor vragen en broodjes, het sanitair boven en beneden , zorgen dat het restaurant klaar is voor de gasten en voorbereiden voor de keuken. De rest van de week ging snel voorbij.

Volgende week is er weer een verhaal van hier!

Groetjes uit Frankrijk! 🇫🇷